Totalul afișărilor de pagină

vineri, 4 noiembrie 2011

Mizil sau Săhăteni?

Întîmplător am găsit această fotografie. Pe net. Mai precis pe situl http://www.miscarea.net/w/?p=3181. Căutam imagini cu tag-ul ”Mizil” și unul dintre rezultate a fost acesta. Ceea ce mă nedumerește este ambiguitatea informației. În titlul articolului este menționat un loc de ridicare a troiței, Săhătenii, pe cînd sub imagine scrie clar că troița a fost ridicată la Mizil. Nici o informație despre ziarul din care a fost decupat fragmentul imagine-text.

2 comentarii:

  1. Le-am dat eu printr-un comentariu o informatie destul de importanta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am văzut ce-ai scris dar am un amendament: din titlul articolului reiese clar că Săhătenii erau o comună, deci nu avea cum să fie parte componentă a Mizilului. Într-adevăr, Săhătenii aveau o legătură cu Mizilul în sensul că ambele aşezări făceau parte din aceaşi formulă administrativ-teritorială: plasa Cîmpu, cu reşedinţa la Mizil, respectiv judeţul Prahova sau Buzău, după cum autorităţile hotărau să mute graniţa judeţului ba în estul, ba în vestul Mizilului. Oricum, ambiguitatea rămîne şi cred că este explicabilă prin neglijenţa celui care a scris articolul cu pricina.
    Ceea ce este interesant şi ar putea fi confirmat de arhivele care încep să se deschidă, cele privitoare la instaurarea comunismului şi la dictatura carlistă, este faptul că în zonă, fie că este vorba de Mizil sau Săhăteni, existau simpatii legionare. Aceasta poate suscita interes pentru o analiza istorică sau sociologică.

    RăspundețiȘtergere

sari pe taste!